måndag 1 november 2021

 Vi gick ut i skogen i lördags.
Det var så längesen sist vi gick på lite längre vandring
 -  och å vad jag saknat det!
Vi hade sett att det skulle bli ganska bra väder,
lite solglimtar efter allt regnande den sista tiden.
Men någon sol såg vi inte!
Det var milt, mulet och alldeles vindstilla.


Skogen fullkomligt glödde av höstfärger!


Dimma över den lilla sjön



Marken var full av nedfallna höstlöv.




Skogen doftade av mossa, mull och nedfallna löv.
Höst!



Jag hade stora Canon-kameran med mig.


En övergiven, förfallen och öde bondgård.


Lunchpaus!


Aldrig smakar äggmackor så gott som ute i skogen!

Vi hörde och såg några enstaka fåglar,
N hade kikaren med.


Annars var det alldeles tyst.
Älskar tystnaden...

Det enda som hördes var prasslet av löven på marken...


...och en korp som kraxade någonstans.


Jaa, vi hade en underbar lördag här 
i trakterna kring Molla bokskog.


I söndags var vi och hälsade på min svägerska,
som sagt upp sin lägenhet och flyttat ut på landet.


Här i denna lilla stuga bor hon nu,
med havet och åkrar och ängar tätt inpå.

Jag tycker att hon är modig som börjar om på nytt så här, 
efter att ha blivit ensam sen hennes man gick bort för ett par år sen,
och efter att alltid ha bott mitt i stan i Göteborg.


Men jag förstår att hon trivs här,
för den lilla stugan är verkligen jättetrivsam och mysig!




Ha en fin första vecka i 
november!

1 kommentar:

Channal sa...

Åh vilka vackra höstbilder! De behövs nu när november är här!

KRAM