lördag 6 november 2021

En riktig novembervecka.
Med regn, ja lite sol mellan de grå skyarna,  
men mest regn,
 och mörka kvällar.

En långpromenad i det milda, gråa vädret blev det på min lediga onsdag,



 ...och jag gick förbi vår stora kyrka här i byn.
Massa löv har fallit - ja, snart är alla träd kala.

Vi har varit och tänt ljus hos dem vi saknar, både i fredags kväll och idag.

Min syster Liselott,
som lämnade oss för många år sen

och min lilla svärmor


 och så svärfar.
 

Och förstås ett av våra fem barnbarn,
 vår  lilla 👼 ängel,
 Louie.



Alltid i mitt hjärta.
💗

Idag har vi varit i Varberg i en färg- och tapetaffär.
Vi har valt tapeter och färg till vårt nya hus!

Och jag tror det kommer att bli så bra!
 Den stora bilden blir vår sovrumstapet, 
den med träden ska vi ha i gästrummet/kontoret och den ängsblommiga i hallen.
Övriga väggar i huset blir målade i en ljust, ljust grå nyans.

Och sen var vi också i några andra affärer vid Brukstorget och kikade in.
Bla den här:


Med massa vackra gamla saker!
Barndomsminnen...

Och den här:
...där vi fick smaka på fantastiskt gott the 
och jag blev helt kär i en vacker blus.
Som jag inte köpte.
Inte theet heller..!


Och ångrade mig såklart efteråt.
Så typiskt mej!
(Men kanske blir det köp nästa gång jag kommer till Varberg!)

1 kommentar:

Channal sa...

Så vackert på kyrkogårdarna just nu över hela Sverige! Så fint hos din syster och barnbarn🙏🏻🕯✨

Vackra tapeter, det kommer bli så fint i ditt hem.

KRAMAR Anna