söndag 3 oktober 2021

 Men h u r mycket kan det regna egentligen?! 
Den här helgen har regnet öst ner nästan dygnet runt,
det har blåst och varit riktigt busväder.
Jag har knappt varit utanför dörren.

Men det var å andra sidan ett perfekt väder för det som vi ägnat oss åt
- att städa och röja förrådet och lite i garaget också.
Hela vårt stora förråd är nu röjt, rensat och städat.
Det känns bra!
Massa grejer har vi åkt och slängt på återvinningen,
och nästan lika mycket skänkt till Erikshjälpen.
Vi hade hjälp av Emil igår också,
det var jättebra eftersom jag är lite begränsad av min brutna, bandagerade finger.
Å, det känns så bra att det är städat och röjt där!

Annat var det i onsdags när jag var ledig.
Jag var ute i skogen och gick en dryg timma,
och titta här vilka sprakande höstfärger som skogen bjöd på.





Njutbart!!

Jag tog fram min crockpot-gryta igår,
tyckte det passade bra nu när hösten är här med besked.
En hel, färsk kyckling körde jag där i,
kryddade med oregano, timjan och lagerblad, och en klick smör.
Potatis och morötter lade jag också ner i grytan,
alltsammans gick i 6 timmar och smakade sååå gott
med lite sallad, fräst squash och hemgjord vinbärsgelé samt tomatchutney till!


På kvällen spelade vi spel och tände massa ljus,
medan regnet smattrade på fönsterrutan.


I morgon är det dags för jobb igen.
Jag frisknade snabbt till efter lite förkylningssymptom i slutet på förra veckan,
det känns bra!

1 kommentar:

Channal sa...

Här har det varit ömsom sol och ömsom regn! Träden är färggranna och idag var det riktigt varmt o skönt.

KRAM Anna