söndag 10 oktober 2021

Äntligen fick vi träffa Vilmer och Lilly igen!
Det var flera veckor sen sist - och åh, vad jag har längtat efter dem!

Vi åt söndagsmiddag, de lekte med legot så klart,
 och så spelade vi spel.


Sen åkte vi till Lillasjö,
och gick ner till sjön.


"Våran" sjö...
Ja, för snart ska vi bo här!
Vi har köpt en tomt strax intill sjön,
och ska bygga oss ett nytt hus här.
Ett mindre hus än vårt nuvarande,
och å, som vi längtar hit!!!
Jag har ju hela mitt liv drömt om att bo vid vattnet,
sjön eller havet.


Bryggorna var upptagna,
det är höst nu...
Men vi såg faktiskt tre som badade,
vattnet var 14 grader varmt.
Jag blev  i n t e sugen på att bada..!



Mina fina!
💓💓

I fredags kom min man hem med tjugo djupröda rosor.






Jag blev tårögd av lycka och glädje.
Det var "vår" dag, 
den som vi firat varje år sen vi första gången träffades,
den 8 oktober 1983!
I går firade vi med god middag på vår favorit restaurang,
franska Ma Cuisine.

Jaa, hösten är vacker...


Hoppas vi får lite mera sol i veckan som kommer,
som kan lysa på alla höstfärger innan de försvinner.

1 kommentar:

Channal sa...

Vilken kärleksförklaring! Grattis till er🌹🥂 Mysigt att få umgås med dina söta barnbarn. De har blivit så stora. Minns när Lilly var liten som Skrållan.

KRAM Anna