torsdag 14 oktober 2021


Efter flera intensiva dagar med mycket stress, mycket ljud, 
ensamarbete med nya vikarier pga frånvarande kollegor,
mycket att ta tag i och ta ställning till
så var jag bara  trött.
Molande huvudvärk, ett tryck över ögonen 
och ett intensivt pipande i öronen av min tinnitus.

Men så var jag ju ledig i går
- min lediga onsdag! -
och efter att jag avverkat några måsten på förmiddagen så tog jag mej ut i
skogen.

Underbart.
Lugnet infann sig genast.

Höstdagen var helt magiskt vacker igår!
Sol, blå himmel och så naturens sprakande höstfärger.


Jag gick först förbi hästgården...








...innan jag lämnade grusvägen och gick in i skogen på mjuka, gröna skogsstigar.

Mobilen fick vara,
jag bara var i naturen.
Tog ett djupt andetag, vilade i tystnaden och bara njöt av stillheten och ron.

Att vara i skogen är nog det bästa sättet för att må bra.
I både kropp och själ.

1 kommentar:

Channal sa...

Skönt med en ledig dag i veckan! Tufft när det blir för mycket. Tur att vi har naturen runt husknuten. Vackra bilder.

KRAMAR Anna