söndag 26 september 2021

 Nu är jag hemma igen efter min semestervecka.
En vecka på "roadtrip" i Danmark, då vi besökt tre av Danmarks öar, 
Fyn, Jylland och Själland.
Och åååh...
jag har verkligen n j u t i t av att vara fri och ledig  och på resande fot!
Och att få umgås med min kära syster och vän en hel vecka.
Jaa, vi har verkligen haft det bra och roligt tillsammans, 
med massa upplevelser och intryck
 och massa skratt och roliga händelser!

Ja, här sitter jag och njuter av ledighet på en rödvit bänk 
i danska Ribe...

Men...
 nu är jag tillbaka i verkligheten igen!
Mer om Danmarksresan kommer så småningom.

En skön söndag har jag haft idag i alla fall - innan vardagen börjar.

En skön promenad i skogen i förmiddags.


🍂 Höstvackert! 🍂


Sen åkte vi och köpte en massa höstblommor och gjorde fint ute på altanen och verandan.

Städade bort vissna sommarblommor,
och några pelargonior fick komma in på vinterförvaring i förrådet.

Hela bordet fullt av blommor!

Ja, nästan som en blomsteraffär!
Tänk att få jobba med sånt här...
det hade varit roligt det.



2 kommentarer:

Channal sa...

Härligt med semester i september! Länge sedan jag var i Danmark. Fint där!

KRAM Anna

Från Glam till Damm sa...

Hej,
Så fint du har planterat ute. Jag har fortfarande mina pelargoner på altanen men ska väl rädda in dem snarast innan frostnätterna kommer. Ska nog plantera några bollkryss. Ljung är också så vackert som du har.

Men så trevligt med en reserapport från Danmark. Jag har varit där bara ett par gånger som hastigast på genomresa för många år sedan men kommer ihåg att allt var så platt men mysigt som i en H.C. Andersen saga.

Ha en fin eftermiddag!

Kramen,

Anneli