tisdag 22 juni 2021

Idag är det tisdag och min tidiga dag - 
(6.00-13.45)
och då kom sommarsolen tillbaka efter en mulen måndag.
Så härligt!
 
Ja, det var verkligen varmt i helgen, upp emot 32 grader i lördags.
Men det blev åska och regn på söndag kväll,
 och sen blev det som sagt en mulen måndag.

I fredags efter jobbet packade vi med lite fika,
 och så åkte vi till sjön. 


Årets första bad.
Underbart!!


Tiden går så himla fort, 
fattar inte riktigt att mer än halva juni redan passerat.
Sommaren är min favoritårstid-
ja, jag älskar verkligen sol och värme,
blommor och grönt,




...de långa ljusa dagarna,
och att bada i den ljumma sjön...


Vi fixade lite ärenden i stan i lördags,
men efter det åkte vi ut hit,


...till E och A i Kråkebo


Vi njöt av den ljumma sommarkvällen, 
och blev bjudna på god grillmat på den stora altanen.



Gamla torparblommor tittar upp lite varstans här runt huset.
Iris och dagliljor till exempel...


Och i hagen bakom huset 
ett hav av lupiner!


En ljuvlig sommarkväll!

3 kommentarer:

Channal sa...

Älskar sommaren och dina bilder, så vackra! Fy, vill inte bli påmind om att juni snart är slut! Vill stanna tiden NU!

KRAMAR Anna

Från Glam till Damm sa...

Vilka fantastiska sommarbilder. Man vill riktigt gå in i dem....

Underbart att ni har fått sådana varma dagar. Här i Dalarna har vi regn och typ 14 grader. Man märker tydligt att Sverige är ett avlångt land.

Äh, jag älskar möblerna på den stora altanen! Underbara!

Jag önskar dig och din familj en riktigt trevlig midsommar.

Kram,

Anneli i Dalarna

Janice Michael sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.