söndag 22 november 2020

Regn, regn, regn..! 
Och stormvindar. 
Det är väl det som kallas novemberväder.
Det mörknar redan vid 15.30.
Usch...

Igår regnade det från alla håll och kanter, 
det blåste stormvindar och blev nog aldrig riktigt ljust.
Vi åkte till stora stan, och träffade B en stund.


 Vi åt lunch tillsammans på Charlies Bistro, väldigt god mat och mysigt litet ställe.


Idag var vi ute och gick en sväng  på eftermiddagen, 
tillsammans med Sam, Sally och T och E.
Sally sov i vagnen hela tiden, 
men Sam hade spring i benen (men åkte vagn en bit han också)

Vi stannade vid kyrkan. Där fikade lite med saffransbullar i ett läigt hörn
 och tittade sen hur snabbt vindsnurran snurrade i höstvindarna vid Louies grav.
När vi var tillbaka igen så hade det hunnit bli mörkt.


Saffransbullarna med smörig vaniljfyllning bakade jag i onsdags när jag var ledig.
De blev väldigt goda.
Saffran är ju så gott!



Årets Blossaglögg.
Väldigt god tycker jag.
Den smakar inte direkt glögg, 
och det gillar jag för jag tycker egentligen inte om glögg..!

Men nu är helgen slut, och dags för jobb igen.
Och min "värstingvecka"  som börjar med en måndag med arbetstid 6.00 -17.30, 
och därefter ytterligare tre dagar då jag inte kommer att vara hemma förrän 18 - 18.30. 
Inte min favoritvecka!
Men det är bara att bita ihop, 
och tänka på att det faktiskt bara är fyra veckor kvar att jobba innan julledigt!!!

Inga kommentarer: