torsdag 26 november 2020

 En bra bok;

Tillbaka till den lilla ön i havet
av Jenny Colgan.

Jag läste första boken i den här romanserien om Flora 
som flyttar tillbaka till sin barndoms ö utanför Skottlands norra kust för ett tag sen.
Jag tyckte om den, men tror att jag tyckte ännu mer om den här andra delen.
Det är en sk "feelgood"- roman, men den innehåller även allvar och tyngd, sorg och smärta.
Jag gillar Jenny Colgans sätt att skriva. 
Det är lättsamt och charmigt, vackra miljöbeskrivningar och karaktärer man tycker om.
Dessutom finns ett allvar och djup som ger en bra balans till det lättsamma.

Jag längtar nästan direkt efter att läsa nästa bok om Flora och hennes skotska ö i havet!

1 kommentar:

Channal sa...

Älskar Jenny Colgan böcker... nu blev jag också sugen på nästa bok om Flora.

Trevlig helg och Kram! Anna