fredag 15 maj 2020

Fredag!

...och jag slutade tidigt -redan klockan 13.
Vi åkte in till Alingsås, för jag skulle hämta mina glasögon som jag beställde för ett par veckor sen.
Passade på då det var halva priset på glasen,
för nu har jag skaffat progressiva glasögon (-så jag kan läsa lite bättre!)
och de kostar ju ganska mycket.
Men jag använder mycket sällan glasögon 
-trivs bäst med linser som jag använt sen mååånga år tillbaka.
De senaste åren har jag knappt använt glasögon alls
 - eftersom jag inte längre kan läsa med dem!
Men nu kan jag det.
Fast det känns lite ovant och något svajigt med dessa på näsan,
är ju liksom inte van vid att vrida på huvudet så mycket!
Med linser har man ju ett fritt och brett synfält.
Blev i alla fall nöjd med glasögonen,
känns bra att ha dem som komplement till linserna.

När vi ändå var i stan så passade vi på att strosa runt lite, 
det var längesen vi var i "stan". 

Och titta här,
vilken underbart tulpanrabatt!




Helt ljuvligt vacker!

1 kommentar:

Channal sa...

Så läckert att blanda ljust o mörkt! Rosa o svarta tulpaner. Tjusigt!

Fin söndag till dig! KRAM Anna