fredag 15 november 2019

Ett boktips!

Det vi inte visste var lycka
av Agnès Ledig

En bok som jag läste under min semester i Frankrike för några veckor sen.
Detta är den andra boken av denna franska författare jag läser,
har tidigare läst
en bok som jag verkligen tyckte om!
Även denna roman föll mig i smaken,
även om den inte var lika bra som den förra.

En varm och vacker berättelse om vänskap, kärlek och vänlighet.
Finstämd och gripande berättas historien om några människor som av en tillfällighet möts,
och blir till stöd och lycka för varandra.
Jag blev snabbt uppslukad av den här boken,
som kan sägas vara en slags feel-good roman men med en sorglig inramning.
Livet är inte alltid en dans på rosor,
sorg och lycka går hand i hand,
Boken ger hopp och en tro på livet 
och att ta vara på stunder av lycka och vara rädd om varandra.
 Läsvärd!

Inga kommentarer: