tisdag 16 april 2019

Tillbaka hemma i Sverige igen efter underbara, innehållsrika och härliga dagar i Baskiens största stad, Bilbao.
Semester och resa betyder också lästid för mej! 
Jag har läst ut två böcker på denna resa;
först den här:
Den lilla bokhandeln runt hörnet
av Jenny Colgan.
En bok som handlar om att våga ge sig ut i det okända
 och göra det man drömmer om.
Nina blir av med sitt arbete på då biblioteket hon jobbar på läggs ner.
Hon köper en skåpbil och startar en bokhandel på hjul, 
och ger sig av långt norrut, till Skottland.
Det är en lättläst bok,
förutsägbar,
 men mysig och med vackra miljöbeskrivningar från Skottland.

Sen fullkomligt slukade jag nästa bok,
Välj honom
av Agnès Ledig

Det här är en vacker berättelse, 
som gick rakt in i mitt hjärta.
Skriven på ett lättläst språk, och i korta kapitel,
berättas en ömsint och gripande berättelse om att tro på sig själv, 
respektera både andra och sig själv, 
våga stå upp för den man är och sina rättigheter.
En varm, känslosam och vacker berättelse om det som är livet.
En bok som jag inte kommer att glömma.
Mycket läsvärd!

...Och Bilbao då?
En underbar stad som jag ska skriva mer om senare!
Är lite trött efter lång resdag igår, 
och tidigt upp till jobbet idag...

1 kommentar:

Channal sa...

Den lilla bokhandeln läste jag i somras när vi var på Paros. En mysig bok som jag gillade! Den andra har jag inte läst. Tack för tipset!

KRAM Anna