onsdag 15 oktober 2014

Idag har det regnat, mer eller mindre, precis hela dan. Och jag såg att det verkar bli regn i flera dagar framöver. Trist... Hoppas det håller upp lite emellanåt i alla fall - eller åtminstone inte öser ner, så jag kan ta mig ut och springa. 
Lite fler bilder från Paris:
(Jag blev visst lite kär i den här staden..)
Montmartre - det här var ett av de ställen jag tyckte mest om i Paris. 


Röda markiser, rutiga dukar, 
uteserveringar med bord på de smala trottoarerna, ett torg fullt av konstnärer.
Vi strosade runt här, tittade på tavlor och på folk, åt Quiche Lorraine på ett bord med en tavla i...

...Och så Sacre Coeur, den vita kyrkan som ligger som en gräddbakelse uppe på höjden, med milsvid utsikt över Paris takåsar.

Långt där borta ser man förstås Eiffeltornet!
Vi satt här på trappan upp till kyrkan en stund. Njöt av utsikten, den varma solen och vacker musik från en man som spelade harpa.

Place du Tertre är Montmartres gamla rådhusplats. 
På och runt torget sitter konstnärer och bjuder ut sin konst. 
Om man är i Paris så ska man absolut inte missa ett besök här!

2 kommentarer:

Rajson sa...

Sacre Coeur hann jag med under mina 5 timmar i Paris förra våren.
Resten av tiden gick till att vandra runt och en svindyr lunch på Champs-Élysées. Men tänk ibland kan det vara värt att betala för känslan att sitta där i smeten under blommande kastanjeträd och dricka rödvinet undertiden alla människor rusar förbi.
Får bli en längre tripp någon gång i framtiden.
Några dagar i Cannes var verkligen bomull för själen.
Ps Hoppas din lille goding mår bra, "talade" precis med Gustav snart 3mån i telefon. Tänk vad kul det är!Ds

Pumita sa...

Åh, så härliga Paris-bilder! Ser supermysigt ut. Hoppas att jag också kommer dit en dag.