söndag 25 november 2012

Visst börjar man längta efter julen nu?
 Igår var jag på Kobergs slott där det i helgen varit en stor julmässa, och nu vill jag ta fram ljusstakar och stjärnor, dricka glögg och äta pepparkakor..!
Det var en mörk och grå eftermiddag, med lite lätt duggregn
 - men såå fint och jullikt här på vackra Koberg Slott som ligger så fint vid sjön.
Julpynt och julmat i mängder, tomtar som spelade julmusik och doft av varm glögg och marschaller som lyste upp i parken. 
Mysigt!
(Klicka gärna på bilden!)

2 kommentarer:

Pumita sa...

Gulliga tomtar och fina bilder i övrigt också! Längtar vet jag inte om jag gör men lite julkänsla fick jag idag när jag såg julbelysningen på Sergels torg (bildbevis finns hos mig). Och så åt jag faktiskt första lussekatten igår, alldeles för tidigt... men god var den! :)

Rajson sa...

Någon gång ska jag ta mig dit på julmässa. Har förstått att det ät lite extra och omgivningarna är ju fina.
Brukar beundra slottet från andra sidan sjön när jag har spelat golf där.
Fina bilder!