tisdag 11 oktober 2011

Köpenhamn: Vi hade en härlig helg i den danska huvudstaden.
Bodde så flott i ett helt nyrenoverat rum på 15:e våningen med en milsvid utsikt.
Vi har strosat på stan, njutit av skönt höstväder, ätit sååå gott på vårt favoritställe, den spanska restaurangen
Här kan man sitta i timmar och njuta av atmosfären i den mysiga lilla restaurangen och njuta av fantastisk god och vällagad mat. Tapas, goda kött- eller fiskrätter, paella och hemgjord sorbet eller (naturligtvis) crema catalana som avslutning och så gott spanskt vin att dricka förstås!

På söndagen blev det ett besök på Statens Museum for kunst, som visar dansk och nordisk konst från mitten på 1700- och fram till 1900-talet. Fantastiska målningar och skulpturer. Jag är helt fascinerad av hur detaljrikt och verklighetstroget den tidens konstnärer kunde måla!

4 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Vilka fina bilder från Köpenhamn! Nu blir man ju sugen på att åka dit också... det var länge sen jag var där. Fast nu har jag precis kommit hem från Amsterdam, så jag får kanske lugna mig lite...

Malin sa...

Jag konstaterar bara avundsjukt att vi har alldeles för långt till köpenhamn!

Lottas Fotografi sa...

Vilken härlig helg!
Nästa helg åker jag på spa med en väninna, det ska bli så härligt!
Kram Lotta

Frida sa...

Sedan jag hamnade i er familj har Köpenhamn kommit att betyda något alldeles speciellt för mig också! Jag kommer ihåg när ni bjöd oss på den trevliga restaurangen, mysigt!! :D