söndag 9 maj 2010

Fototriss

Det var längesen jag var med i Fototriss.
Men idag är jag med! Temat är skyltar.
Först en skylt från Österlen, vid Kåseberga.

Därefter en förbudsskylt vid ingången till Wallensteinpalatset i Prag.

Och sist en glad och solig skylt på ett hus i Petrinparken i Prag. Huset ser ut så här:

Och så till sist, en liten bonusbild tagen med mobilkamera i ett varuhus.

Fler skyltbilder finns HÄR!

Idag skiner solen efter en grå, kall och ruggig lördag. Jag var inne hela dan i går, bakade bröd och röjde i garaget.

Idag har jag sprungit i skogen igen, lagat massa mat för jag har haft haft svärfar här på middag. I kväll blir det bio! Jag ska se den svenska filmen "Man tänker sitt" .

7 kommentarer:

Lena Rollmar Kårén sa...

Roliga och fina bilder!

Lena sa...

Bra triss!

Ha en skön kväll!

/ Lena

Malo sa...

Vilken fin triss! Jätte bra skyltar du har hittat!

Anonym sa...

Älskar/hatar felskrivningar på skyltar. Hur svårt kan det vara att kontrollläsa eller kolla upp ett ord man är osäker på. Ha en härlig vecka.

Pumita sa...

Haha, tack för dagens skratt! Köpte du tårlull? Man kanske blir rund under fötterna av det. ;) Solen är sötast!

Beppan sa...

Kul variant på veckans tema!! Så´nt man blir glad av!

Gammelsmurfen sa...

Första och bonusskylten är mina favoriter. Men solen är inte dum den heller