torsdag 11 februari 2010

I dag sken solen! Och visst blir man genast piggare. Så härligt med sol på den vita snön, en knallblå himmel och istappar som smälter och droppar från taket. Men hu så kallt, i morse när jag körde till jobbet visade biltermometern på -18,5. Solen ger energi och arbetslust, så jag satte igång att städa hela huset när jag kom hem idag. Och att städa ett nytt hus är en fröjd! Solen sken in genom fönstren, altandörren stod öppen och därute hörde jag fågelkvitter.
Våren kommer nog till slut ändå.

Sen var jag iväg till jobbet en stund igen på möte, och nu ikväll har jag bakat lite kakor.
(bild från Mia Öhrns bok "Mitt eget café")
Tänk så mycket man hinner på en dag om man inte är trött och får lite solenergi!

1 kommentar:

Marie sa...

Visst blir man pigg av solens energi! Häääärligt när den vill visa sig. Smarriga bakverk där. Ha en fin helg.