fredag 29 maj 2009

Fredagsfärg

Oj, vilken hektiskt vecka. Har haft fullt upp. Mycket på jobbet, stressigt, många barn, kvällsmöten, avtackning av kollega som går i pension..... En sån vecka när man knappt hinner andas.
Men nu är det helg!
Jag har varit och klippt mej idag, ganska mycket. Lite nya slingor blev det med. Det var så skönt och avkopplande att sitta där och bli ompysslad i håret...
Nu ska vi äta lite gott grillat på altanen. Det är sol och sommarvarmt ute.
Jag har testat en ny sallad som vi ska äta till, men jordgubbar och meloner i...Ser jättegod ut!

Och så blir det en fredagfärgsbild också.
- GUL och ROSA -
Rosa stockros mot den gula husväggen. Österlen förstås....
HÄR ser du fler gula och rosa bilder!

Önskar alla en skön helg!!!!

6 kommentarer:

EnviroSheila sa...

Ja, Österlen var annars ;)

Hörde en rolig historia på temat på tåget härrom dagen förresten... En Stockholmare sitter och pratar i sin nalle högt och tydligt så att hela vagnen hör henne!

Säger: Jag har köpt hus på Österlen (föreställ dig den stockholmska accenten).

Man förstår att människan i andra luren frågar: Jaså, var då?

Svarar: Utanför Hässleholm!

Haha, jag trodde att jag skulle dö av skratt! Snacka om att den stackaren hade blivit lurad!

Kram från en annan skåning... dock ingen Österlenare... :)

Cecilia Artista sa...

Stockrosor är verkligen härliga. Jag har flera som är på gång - ska bli kul att se vilka färger det blir i år!

Din sommarsallad till grillat verkar ju vara riktigt god! Jordgubbar och melon - ja jag har ju bägge i kylen så kanske i morgon blir det något liknande!

Ha en trevlig pingst!

Ninni sa...

Vilken underbar stockros! Jag gillar gult och rosa i kombination. salladen låter onekligen sommarfräsch. Den kombinationen ska jag testa när jag kommer i närheten av jordgubbar så det får väl bli i Sverige i sommar.
Visst är det skönt att gå till frissan. Jag njuter oerhört när någon pysslar med håret. När barnen var mindre så var det en populär lek att leka hårfrisörska...jag kunde sitta hur länge som helst:)
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ninni

Malin sa...

Javisst är det lyx att bli ompysslad hos frissan, om drygt en vecka är det min tur!

Håller med om att det är MYCKE denna tid på året!

Kram!

Poppins sa...

Härlig bild! Jag har precis köpt en stockros, har inte haft någon innan. Funderar nu på var jag ska sätta den. Bakgrunden har ju stor betydelse här.

Marie sa...

Vilken fantastiskt vacker stockros och så perfekt till fredags färger denna vecka. Var salladen god? Låter smarrigt.