söndag 31 maj 2009

MÅNADSBILDEN Maj 2009

Så här ser det ut på sena eftermiddagen vid stenbron. Det är mycket grönare på träden sen förra månaden. Jag hade hoppats på att rhododendronbusken som står där vid trädet skulle blomma nu, men det gör den tyvärr inte. Lite till vänster om träden-utanför bilden-blommade en syren med lila blommor. Men den kom ju inte med, då jag vill ha alla bilder ungefär lika....
Det har varit en underbar dag idag, rena högsommarvärmen med hela 26 grader i skuggan. Härligt tycker jag, som älskar sol och värme!
Det slog mig att jag faktiskt haft tur med sol på alla bilder hittills!
Fler månadsbilder ser du hos Camilla.

2 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Det är så grönt och lummigt nu, skönt att kunna få lite skugga i sommarvärmen.
Ha det bra

Ninni sa...

Vad vackert det är med den lilla stenbron, vattnet och all grönska!
En riktig sommarbild. Jag kan se dig svischa förbi på din nya cykel där uppe på bron:)
Tack för tipset om programmet om färger. Mycket intressant! Inte för att jag är synestiker men färger betyder väldigt mycket för mig, det är jag medveten om. Stackars dem som är färgblinda...
Må så gott!
Kram Ninni