fredag 4 juli 2008

Jag har fått en utmaning från Ninni (Fotografia) , Miss Marie och Sandbarnet. Reglerna för denna utmaning är följande:
Beskriva reglerna och sedan Svara på alla frågor. Därefter Välja ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din samt att Låta personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!
Frågorna:
Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
Jobba - kortdag ( till 13.00)och dessutom sista dagen innan jag går på fyra veckors semester!
Ta hand om tvätten som hängt ute på tork sen igår
Vattna o pyssla om mina uteblommor
Fundera ut vad vi ska äta idag....
...innan vi ger oss iväg till Göteborg och Ullevi
Vad gjorde du för 10 år sedan?
För 10 år sen jobbade jag på en förskola i centrala Göteborg som barnskötare. Jag var väldigt trött på det jobbet, ville göra något annat men visste inte vad. Allra helst ville jag nog vara hemma och ta hand om mina tre egna barn som var små då.
(Ett år senare började jag att läsa på Komvux för att komplettera mina gymnasiebetyg, siktet var då inställt på att läsa vidare till dietist. Så blev det dock inte, jag fick möjlighet att läsa till förskollärare och få en 80% i lön under studietiden. Vilket jag gjorde, och fick ny arbetsglädje efter att ha studerat i tre år!)
På semestern det året reste vi utomlands med barnen för första gången. Vi tog bilen och åkte bl.a. till Holland, Frankrike (Paris), Luxemburg och Moseldalen i Tyskland. Det var en trevlig semester, som gav mersmak. De följande åren bilade vi mer och längre o längre...
Ställen du bott på?
Först bodde jag i ett litet samhälle i Västergötland, när jag var 10 flyttade vi till en lite större stad.
I den stan bodde jag först med mina syskon o föräldrar tills jag var 19, sen flyttade jag hemifrån. Bodde på tre olika ställen i samma stad, innan jag flyttade till Göteborg.
När vi skulle ha vårt andra barn ville vi ha större lägenhet och komma bort från stan. Av en ren slump hamnade vi då här i det lilla samhälle vi bor i nu. Och här har vi bott sen dess!
Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Gå ner i arbetstid, för att få rå min tid själv lite mer, och göra sånt jag vill. (Men jag skulle inte sluta jobba tror jag, för jag gillar mitt jobb).

Resa! Mycket! Långt!

Köpa ett fint hus, som ligger vid havet. Med glasveranda och en lagom stor, uppvuxen trädgård med gammaldags blommor, träd och buskar...

Se till att mina barn får det de behöver och lite till

Och så förstås se till att mina pengar kommer andra till nytta också, jag skulle främst tänka på bidrag till forskning om hudsjukdomen EB.

Personer du vill veta mer om:
Och så ska man skicka vidare den här utmaningen till sex personer som man vill veta mer om. Dessa frågor har redan cirkulerat runt bland flera av de bloggare som jag velat veta veta mer om, men jag prövar med följande; Huga Larsson, Fröken Anki, Cattis, Rajson, Nancy and I och Desirée.

Jaa, nu har jag SEMESTER! Härligt, härligt! Fyra lediga veckor, det ska bli skönt.

...Och vi startar semestern med att åka till Göteborg och nya Ullevi och se och höra på Bruce Springsteen!

3 kommentarer:

Rajson sa...

Härligt med semester och vilken start med Bruce!
Är lyckligt lottad med biljetter på lördag!Tredje gången.Dansade sönder Ullevi -85,midsommarhelgen för 3 år sedan och nu igen.
Funderar på utmaningen,kommer inom kort!
Må gott!

Anonym sa...

Hoppas ni får en supermysig kväll med Bruce!
Nu har jag antagit din utmaning.

Ninni sa...

Roligt att du antog utmaningen! Hoppas du får en härlig kväll på Ullevi och en skön semester!!
Må så gott! Ninni