söndag 4 maj 2008

Igår var det grillpremiär! Vi var hos ett par vänner på kvällen och blev bjudna på jättegod grillad lax, klyftpotatisar och goda såser. Och så smördegstårta med färska jordgubbar till efterrätt. Fantastiskt gott! Fast det var kyligt i luften, så vi fick sitta inomhus och äta.
Paret som vi besökte igår ska gifta sej i sommar, så vi är bjudna på bröllop! Att dessa två ska gifta sej kom som en överraskning, de har varit ett par i många år och har två barn som är 15 och 18 år. Det ska bli kul att gå på bröllop igen, det var många år sen sist!
Jag har tittat lite efter någon fin klänning att ha på bröllopet, men oj oj oj, det är svårt....Inte minst med tanke på att jag är ganska liten, att hitta en klänning som sitter bra på en som är bara 1.55 lång (kort...) är inte så lätt.
Sist jag var i Göteborg såg jag den här;
...som jag blev förtjust i. Något att prova kanske? (klänning från Marco Polo)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul att få gå på bröllop..den klänningen var jättesöt!

Hoppas du hittar nåt du kan trivas i..ha en skön söndag, kram Ninni

Fictive sa...

Den klänningen var jättefin! köp den! ;D Ni är verkligen jättevälkomna till oss på picknick!! Det vore väldigt mysigt!

Pumita sa...

Åh, jag älskar lax! Åt det själv också idag, med romsås och potatis och fräsch sallad till. :p

hugan sa...

åhå vad gott med grillat! det längtar jag efter!
vad roligt med bröllop! åk du till Göteborg o införskaffa den där klänningen, den var jättefin!

Ninni sa...

Grillad lax är ju enormt gott!! Här i landet grillas det mycket, men mest kött...visst är det också gott men fisk är nog min favorit ändå.
Skoj att få gå på bröllop! Fin klänning också!
Må så gott!

Desiree sa...

Bröllop är verkligen kul att gå på. Vad roligt att dina vänner har bestämt sig för att gifta sig fast de varit ett par länge. Den där klänningen du hade sett tycker jag absolut att du ska prova. Den var väldigt fin.

Rajson sa...

Får jag bestämma så blir det just lax om det ska grillas.
Blir sugen får nog bjuda hem lite folk till helgen om vädret håller i sig.
Bröllop är kul. Det, student och dop är livets höjdpunkter i festväg!
Snygg klänning!
(Är dina föräldrar från Borås? Maken påstår att det är "bara" Boråsare som har sommarställe i Varberg!!!Hos "oss" är det bara smålänningar och så vi))

Anonym sa...

Mmm vad gott det lät! Klänningen är jättesnygg. Jag har också giltigt skäl att handla mig ngt snygg skall på en jubileumsgala i början av juni.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.