fredag 25 januari 2008


Å, jag som var sååå sugen på att börja träna igen efter juluppehållet! Så, när det är dags för uppstart, då får jag ett meddelande att föreningen som håller i det hela här på orten, kommer att göra ett upphåll just med det träningspass jag brukar gå på, under våren. Haha, där står man då med lång näsa…Men jag är ju påhittig och driftig och ambitiös, så jag bestämmer mej för att gå på ”powerwalks” (som det heter), så ofta jag kan. Och det har faktiskt blivit ca fyra gånger per vecka. Det är så skööönt att komma ut och gå, man rensar hjärnan och klarnar sina tankar, samtidigt som kroppen får nyttig motion. Bra va?!
Fast idag blev det inget motionerande. Det är ju fredag, då ska man slappa i soffan med ett glas vin, titta på "På spåret" och njuta av att hela helgen ligger framför en!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får ångest av alla som är så duktiga på att träna.

Idag har jag tagit en (kortare) promenad på morgonen o sen skottade jag snö så armarna värker.

Trevlig helg!

Anonym sa...

Ett förtydligande det är inte av er duktiga motionärer jag får ångest av, utan av att jag är så lat!!

Rajson sa...

Visst är dett "gött" när man väl kommer in i lunkandet.Är periodare.Bästa sättet för mig är en bra deckare i iPoden-då längtar man ut!
Ha en skön helg, söndagsvädret verkar lovande för en längre promenix!

Desiree sa...

Ha en riktigt skön helg. Ja power walks är bra. Som du säger är det alltid skönt att få komma ut och rensa hjärnan sedan får du ju frisk luft och motion också.

hugan sa...

Låter som att du klarar att fixa träningspassen på egen hand-dessutom alldeles utmärkt! 4 gånger i veckan är ju superbra!
Jag hoppas klara av gympa 1 gång/vecka...sen får vi se...jag har sååå svårt för att komma mej ut på promenad själv. Trevlig helg på dej!

Ninnie sa...

Malin; Skotta snö, det är ju verkligen träning det!
Rajson; det där med att lyssna på bok under promeneradet låter ju trevligt! Kanske ska pröva..?
Desiree; Detsamma: skön helg till dej med!
huga; huvudsaken att man rör på sej på nåt sätt, det mår både kropp o knopp väl av! Bättre nån gång än ingen gång..