söndag 13 januari 2008


Jag såg den spanska filmen Gråta med ett leende som gick på TV igår.
En underbar film!
Genom en dykolyckan förändras den 20-årige Ramóns liv drastiskt. Från att ha varit fullt av aktiviteter till en tillvaro liggandes totalförlamad i en säng, omhändertagen av sin äldre bror och hans familj. Det enda han har som påminner om hans tidigare liv, är utsikten genom fönstret ut mot Spaniens vackra vilda natur, och havets vågor som han kan höra men inte se. Nu har Ramón legat orörlig i sin säng i nära trettio år, och hans enda önskan är att få dö. Advokaten Julia, själv drabbad av en sjukdom som sakta bryter ned henne, tar sig an hans fall. Det är en mycket vacker film, med enastående rollprestationer, som får en att göra just precis det titeln säger, gråta med ett leende.

6 kommentarer:

Cattis sa...

Kom in på slutet av filmen och såg en bit innan maken och jag såg på en dvd istället...
Den bit jag såg fick mig att hoppas att den kommer i repris. Verkar vara en stark film som fångad mig direkt. En sådan som man ska se från början.

Miss Marie sa...

jag såg den också o blev väldigt tagen! otroligt vacker film!

Ninnie sa...

Cattis: hoppas du får tilfälle att se den nån gång, den är värd att ses.
Marie: Ja, visst är den!

Mie sa...

Ohhh låter som det är bäst att ha näsduken redo:(

Poppins sa...

Jag såg inte hela filmen, tyvärr, men visst var den gripande!

Pumita sa...

Jag älskar den filmen! Det var andra gången jag såg den och kan tänka mig fler gånger. Kanske inte just nu men senare. :)