lördag 12 januari 2008

De sista resterna av julen åker ut idag. Ner i källaren, inpackad i sin låda. (Så bekvämt med plastgran...) Ajöss med julkulor och glitter!





In med lite vårkänsla istället! Jag har satt upp nya gardiner i köket, jag beställde per postorder och blev jättenöjd. Fina!
Och så ett fång med krispiga tulpaner därtill, så är det ju nästan vår, eller hur?

Och här kommer ytterligare bildbevis på vad jag gjort idag:

Jajamän, symaskinen har fått komma fram. Sonen har köpt nya jeans, och då får den snälla mamman ta fram sin "bästa" vän, symaskinen, och lägga upp byxor. Men sen åkte den snabbt in i garderoben igen. Längst in.

Ha en skön lördagskväll!

4 kommentarer:

Miss Marie sa...

menar du att du inte tycker om att sy?! det som är så roligt! =) fast jag brukar ta mig vatten över huvudet o tro att jag är bättre på att sy än jag verkligen är! jag har ett antal ofärdiga klänningar liggandes nånstans... =)

hugan sa...

hej å hå vad mycken energi som fanns där! o så vårligt fint det blev! trevlig lördagskväll på dej :)

Cattis sa...

Vilka läckra gardiner!
70- tals känsla på dem helt klart. Mina gardiner råkade få åka tillsammans med en vit T - shirt besudlad med röd färg som fastnade i gardinens vita bakgrund och gjorde en svagt rosa...jämmer och elände!

Måste leta efter något annat alltså ;-)

Anonym sa...

Lyckos dig som har både vita och rosa tulpaner! :) Har du målat tavlan med rosa tulpaner i kannan?? Jättfin! Min symaskin trivs också bäst undanstoppad, vi blir jämt osams när jag tar fram den..