tisdag 8 januari 2008

Nu är det inte bara Cattis, utan även Malkins som har gett mig utmaningen om sju sanningar
så nu måste jag väl anta den här utmaningen! Reglerna är följande:


Länka till den som utmanat dig.
Berätta 7 sanningar om dig själv.
Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
Lämna ett meddelande till dom som du utmanar.
Och här kommer sju sanningar om mej ;


  1. Jag är livrädd för hundar, alla hundar, oavsett hur de är eller ser ut, stora bestar likväl som små och söta.

  2. Jag kan inte dricka öl, det smakar vedervärdigt! Jag har försökt vänja mej vid smaken och lukten, men Nej tack!

  3. Jag kommer alltid i sista, absolut sista!, minuten. Även om jag har för avsikt att komma i god tid, så lyckas jag sällan.

  4. Jag kan inte automatiskt skilja på höger och vänster, utan att tänka efter först vilket som är vilket. (Det var ganska jobbigt när jag övningskörde på bilskolan när jag tog mitt körkort som18-åring.)

  5. Jag är synestetisk, dvs ser dagar, siffror, månader, årtal, namn etc i färger och mönster/former.

  6. Jag har jättesvårt att hålla ordning på (viktiga) papper. Jag lägger dem på bra ställen, men sen vet jag aldrig var de bra ställena är. Har också försökt med pärmar och mappar och sånt, men på nåt sätt så försvinner papperna på vägen till den där mappen?!? Jag fick våra Springsteenbiljetter i lördags, av min bror, och blir jättenervös att jag ska lyckas slarva bort dem. Jag la dem i en mapp, och så satte jag en illgrön post-it lapp på hyllan där den står, ”här är biljetterna”. Hoppas den sitter kvar ända till den 4 juli!

  7. Jag hatar symaskiner, att sy på symaskin är det värsta jag vet. Det är inte det att jag inte kan, för det kan jag, textilslöjd var f.ö ett av mina bästa ämnen i grundskolan (!) men det är nåt med symaskiner som jag inte kan med…Usch! Pyssel överhuvudtaget, klippa, klistra och sånt, näää, det får nån annan göra. När jag var yngre gillade jag pyssel i alla former, men jag tror att jag har fyllt min dos med sådana aktiviteter för resten av livet.

Ja, så ska jag utmana vidare, men det är svårt att hitta någon som inte fått denna utmaning. Jag är ju förhållandevis ny i bloggvärlden och har inte så många att utmana, men prövar iallafall med följande:

Gågarderob, Miss Marie, ariaM, Frida, Absolut Guldkant, Nejma, Malins blogg.

6 kommentarer:

Åsa sa...

Sådärja! Nu har jag antagit utmaningen.

Anonym sa...

Kul att läsa sanningarna om dig!! På vissa punkter är vi helt olika och på andra jättelika!
Typ jag älskar öl och gillar hundar, vill helst vara ute i god tid hatar att stressa men kommer dock lika ofta försent, pkt 4 jag måste också alltid känna efter vilken hand jag skriver m för det är ju höger...min symaskin o jag är sällan vänner. Och trots att jag har god ordning på papprena på jobbet så har jag problem med dem här hem, jag sorterar om dem för ofta och hittar inget till slut...
Kul att du antog utmaningen!

Poppins sa...

Hej! Kul att du tittade in till mig! Snubblade in och läste sju sanningar om dig. Det där med höger och vänster - visst är det svårt!? Jag klarar inte heller av det när det ska gå fort. För att undvika äktenskapliga konfliker i bilen, pekar jag nu för tiden i stället. :)
hälsningar Poppins

PS Klart du får länka!

Mie sa...

Lovar att lägga pannan i djupa veck o komma på ngt riktigt smaskigt;)
Jag har förresten länkat till dig nu:)

Cattis sa...

Vilka spännande sanningar...det där med siffror och namn... vad coolt. måste hjälpa dig att minnas sådant bättre.
Att virra bort saker och glömma vart bra ha ställena är fick mig verkligen att känna igen mig själv. jag tappar ALLTID bort min handväska bla. trots at jag har flera bra att ha ställen till den *s

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Det är nog ett släktdrag att inte kunna skilja på höger och vänster - jag har också jättesvårt för det. Måste alltid tänka mig både en och två gånger innan jag vet säkert! /Lillasyster Malin