måndag 7 oktober 2024

 Måndag igen - och idag bjuder jag på nostalgiska bilder från åttiotalet!
Dålig fotokvalitet - jag har fotat av blanka fotografier i fotoalbum.

Jo, för i fredags hade jag två av mina gamla "bästisar" här på besök.
Vi umgicks jämt förr! 
Vi blev kompisar när vi gick gymnasiet, men när vi blev äldre 
och flyttade till olika ställen, fick barn och familj så gled vi ifrån varandra mer och mer.
Vi samlades till en träff för tolv år sen, några från det gamla tjejgänget,
men sen dess har vi inte varken setts eller pratat med varandra mer än väldigt sporadiskt.

Nu i år var det hela 40 år (!) sen vi tre som mest höll ihop var ute och tågluffade,
och nu lyckade vi få till att träffas igen!

Oj, det var ju sååå roligt att ses igen!
Trots att vi inte setts eller pratat med varandra på så länge så kändes det som att det var igår vi sågs,
samtalen (och skratten) bara fortsatte där de en gång slutade för många år sen.
Så är det nog bara med riktigt goda gamla vänner.

Katarina hade med sig ett fotoalbum från vår minnesvärda tågluff i Europa,
och jag letade upp mitt album också förstås.
Oj, så många roliga minnen...!


Det här är 1983 - det härliga åttiotalet.
Tror det var det bästa årtiondet jag levt i!


Jag och N hade nyss träffats - och så reste jag iväg en månad ut i Europa.
Men kärleken höll -  och det gör den ju fortfarande!!


Kolla, vi hade likadana sandaler! Med sockor i, för det var iskallt här, Salzburg i Österrike.



Lutande tornet i Pisa.
På den tiden fick man gå upp i tornet, här sitter jag längst upp och njuter av värmande sol.


Monaco 


Nice




På en parkbänk i Paris.


Slutet på resan, och slut på pengarna.
Matintaget blev därefter: nescafe och kex!


Minns min gamla ryggsäck, proppfull med packning för fyra veckor på luffen!
Och på den här tiden hade man varken mobiltelefon eller gps. 
Nej, det var papperskartor som gällde!
Och guideböcker i pocketformat, googla gick ju inte...

Det var en minnesvärd resa som gick till Österrike (Wien, Salzburg, Zell am See)
Italien (Venedig, Rom, Neapel, Pisa, San Remo)
Monaco och Frankrike (Nice, Paris)

Bilder på oss som unga.
Men det blev inte en enda bild tagen på den äldre versionen av oss när de var här i fredags!
Kom på när de åkt att jag totalt glömde bort att föreviga det här tillfället.
Men förhoppningsvis ska det inte dröja lika länge innan nästa gång vi ses!

"Gammal  (kärlek)vänskap rostar aldrig"
❤️💛🩷

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Älskar gamla bilder! Vilka minnen det väcker! Ja, 80-talet var nog det bästa årtiondet! Gillade äve 70-talet. Fina tider! Du är dig precis lik, så söt! Du ser fortfarande flickaktig ut fast du är väl lika gammal som jag? Eller var det din man som var en 63:a? Och kärleken den består! Underbart!

KRAMAR Anna