fredag 27 september 2024

En fredag med guldkant!
Sams skola var stängd idag, så ingen förskoleklass denna fredagen.
Så då har min fina Sam varit med mig hela dagen!

Vi har haft en toppendag - trots regnruskigt väder.

Sam hittade den stora lådan med Playmobil-riddare i förrådet,
och dem har han lekt med hela dagen!



Men vi har också hunnit med att baka chokladbollar!


Till lunch beställde Sam korv med bröd,
och glass i strut med strössel  till efterrätt.


Sam frågade om jag kunde prata något annat språk än svenska?
Ja, jag kan prata engelska och (lite) franska,
och teckenspråk.
Men Sam han kunde prata flytande...spanskegelskfranska!
Och jag förstod inte ett dugg..!


Regnet höll upp, 
och då packade vi chokladbollar och mjölk (Sams favoritdryck)
och gick ut i skogen!


Mmm, känn, mossan är så mjuk!



Här vill jag sova sa Sam.


Ända upp på bergets topp gick vi.
Där uppifrån såg Sam ända till kyrkan, och skymtade också sin skola!


Och åt andra hållet såg vi badplatsen och ön därute i sjön.


Här uppe blev det gofika,
mums, så gott!




När vi kom ner till sjön igen ville Sam gå till båten som ligger där.


Han öste ur vattnet, och sen låtsades vi att åkte vi iväg ut på sjön,
drog upp abborrar och såg en haj minsann!




En finfin fredag med ett av mina hjärtan!



💛🍂💛🍂💛

Inga kommentarer: