söndag 22 oktober 2023

Stormvindar och en femåring!
Ja, det har den här veckan innehållit.
Vår lille Sam har fyllt hela 5 år!

I går var vi på kalas för att fira honom.
På frågan vad han önskade sig svarade han
"Många gäster på mitt kalas!"
Han hade bestämt menyn;
grönsakssoppa och chokladtårta!


Det blev det såklart, 
pappa Tobias hade lagat en delikat grönsakssoppa,
och mamma Elin hade bakat en smaskig chokladtårta med silverkulor, hallon och blåbär på.
Men det blev inte så många gäster...
Kusinerna Lilly och Vilmer var förkylda och febriga,
likaså var Emil och Alice.


Men det blev i alla fall ett kalas, och vi som var där hade massor av mat att äta..!
Och Sam sa
 "jag kan ha många gäster när jag fyller sex år istället!"


Många paket blev det ändå tyckte Sam.
Fem stycken - lika många som åren har fyllt!



Lillasyster Sally fick förstås också ett par små presenter.


Sam älskar alla fordon, såklart innehöll presenterna några såna.



HÖST,
ja, det har vi verkligen fått känna på denna vecka.
Några soliga, kalla dagar.



Och jag var ute och gick såklart!
Kallt var det - fick leta fram vantar och mössa och vinterjackan.





Där borta är mitt "hemma".


Hösten är så vacker med alla starka färger.
Kanske den allra vackraste årstiden?
Ja, hösten är vacker,
sommaren är skön,
och våren är ljuvlig.
Och vintern...
ja, den är fin den med. Om det är "riktig" vinter, med snö!
Men jag tycker inte om mörkret, gråheten, det färglösa,
kylan...Och att vintern alltid känns så lång!


Titta, skogen glöder i kvällsljuset,
så fint!

Och sen kom stormvindarna!
Ja, jösses vad det har blåst här.
Och regnet har öst ner...


Sjön var alldeles vild!

Innesittardagar.
Målardagar!


Så roligt att ta fram färger och penslar igen!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hallå Ninnie! Du målar så fantastiskt fint... höstakvarell i sprakande färger!

Mysigt med femårskalas! Hipp Hurra till söta Sam! Lika gammal som min Alma! Mysig ålder. Sally är lika glad för kalas som brorsan! Synd att kusinerna var sjuka.

Skön söndag till dig! Här är det grått. Dina fina bilder lyser upp! KRAMAR Anna

Marie Karlsson sa...

Ja det har verkligen varit blandade dagar denna veckan med höstväder. Men så söta barnbarn ni har och så gott ni vart bjudna på