måndag 18 september 2023

 Sköna september!

Den bästa höstmånaden tycker jag,
när hösten är alldeles ny och sommaren dröjer sig kvar lite grann.
Det doftar av höst, luften känns annorlunda,
det lägger sig ett lugn över tillvaron.
Milda dagar med solsken. 
Gulnade löv som sakta singlar ner.


I onsdags var det verkligen strålande sol!
Sjön var knallblå och ljum.
20 grader i vattnet, underbart!



Morgonljus 


Mina dahlior blommar vackert.
Men de har varit lite sega i år,
jag tror att de saknat sol och värme, 
det har varit mycket regn och mulna dagar i sommar...




I lördags var vi på Enebacken,
hos Emil och Alice.



Och Tage förstås!

N hjälpte till med att installera lampor över spisen i köket.
Solen sken och det var nästan sommarvarmt.
Vi hade med oss lunch,
och vi kunde sitta ute och äta den!


Finaste hunden!
(och son!)
Ibland kan jag bli helt överväldigad av tacksamhet för mina fina barn.
Och kärlek, oändlig kärlek!


En härlig höstdag dag på fina Enebacken!

Vi hade tänkt oss ut med båten och fiska i går,
men det blåste väldigt mycket så vi tog en promenad längs sjön istället.


Tog med lite fika förstås.


Hittade kantareller förstås.
Jag har aldrig varit med om maken till svampår!


En vacker kväll uppe vid hygget.


Man kan se kyrkan i byn långt där borta.


På motsatta sidan färgades molnen rosa av solens sista strålar.


Solen går ner vid halv åtta nu.
Det är
HÖST! 

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Perfekt september har vi! Underbar höstmånad! Och vilken fin son, hund och Karl-Johan-svamp! Jättefina! Och färgerna på dina dahlior älskar jag! Så läckert med lila och orange!

Önskar dig en skön vecka! KRAM Anna

Hannas krypin sa...

Wow, vilka bilder du bjuder på. Dina dahlior hade jag inte tackat nej till. Jag håller med om att september är bästa höstmånaden. Fast just i år känns det mer som sommar.