torsdag 22 juni 2023

I think I like it when it rains...
Regn!
  Jamen, bara efterlängtat!
Ja, faktiskt även av mig, 
som ju är en sol-och värmeälskande person.

Redan på morgonen när jag tog mitt morgondopp nere vid bryggan
både såg jag och kände lukten av regn i luften.


Och så småningom kom regnet.
Regnskurar som var omväxlande kraftiga eller småstrilande.
Så skönt för både växter, djur och natur.
Och människor!



Jag gick ut och gick en långsam promenad på eftermiddagen,
och n j ö t av det svala regnet.
I skogen och längs vägen.



Regnet strilande ner.
Det var varmt och fuktigt.
Jag hade regnjackan på, men öppen 
(för det var alldeles för varmt!)
så jag blev dyblöt ändå.
Härligt!

Jag gick förbi sjön,
där några barn skrattade och njöt av bad i sjön i ösregn!
Medan deras mamma stod på stranden och hukande under ett stort orange paraply...

Vid vägen hittade jag massor av söta smultron,
 - de smakar verkligen genuin sommar!!!
Får minnesbilder av hur jag går med min farmor längs en grusväg,
jag plockar smultron i vägkanten och trär på strå...


Och blåbär!
Sommarens första blåbär!!

Sjön,
min sjö...



Så vacker.
I alla väder!

 

Fast alla gillar inte när det regnar...


Den här lilla fröken låg i min garderob ända tills regnet försvann.
Då gick hon ut på sin kvällsrunda...

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Det regnade här en dag... sen kom solen och värmen åter! Gullig kisse i garderoben och jag känner igen mönster på kläderna. Fint!

Önskar dig en Härlig Midsommarafton! KRAM Anna