torsdag 11 maj 2023

 Att ligga i ett hav av vitsippor,
 det är underbart!


Doften är söt och vårligt,
luften är redan lite ljum trots att klockan bara är nio på morgonen,
och fåglarna sjunger som galningar..!

Ja, såhär startade jag min dag,
på "Gröna Vägen".
Sen beskar vi några buskar med vresrosor,
medan vi lyssnade lite mer på fåglarnas vårserenad.


Våren har verkligen tagit fart.
Det grönskar överallt,
ja, det har ju nästan blivit sommar!


Senare på dagen var jag ute i skogen.
Lite sällskap hade jag en stund...




Min fina lilla kisse,
hon är så snäll och go.
13 år blir hon i sommar.


Blåbärsriset blommar,
snart kan jag plocka blåbär igen!
Åt upp de sista som jag hade i frysen från förra sommaren för några veckor sen.


Ormbunke.


I min trädgård blommar den rutiga kungsängsliljan.
Så fin!


Ljuvliga, ljumma och l j u s a vårkvällar!
Å, så härligt det är att det är ljust ända till halv tio på kvällen!
Ser du rådjuren som springer där nere vid sjön?


Nu ska jag dricka mitt kvällste i min fina mugg som jag köpte i 
Marken, Holland.

Inga kommentarer: