fredag 17 mars 2023

 Jag väntar på våren!
Nästan all snö försvann med en massa regn som föll i början på veckan.
Och jag blev sugen på att köpa vårblommor!
Att så fröer!
Att plantera om mina pelargonior!


Det gjorde jag faktiskt en dag nu i veckan.
Ansade och planterade om alla mina pelargonior som vintervilat i förrådet.

Och idag åkte jag till lilla blomsterhandeln i grannbyn.



Jag köpte med mig lite penséer och primulor.
Och ett par buntar med fina tulpaner.


Tulpanerna blev fina i sina vaser.



Men uteplanteringen kom av sig...
För det började regna och var isande kallt ute.
Ja, jag ville inte gå ut...
Jag brukar alltid ta mig ut,
varje dag,
på en promenad - kort eller lång.
Men inte idag...
Det lockade inte alls.

Jag har varit inne hela dagen.
Och målat.



Planteringen får vänta till en annan dag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så vackert du målar. Jättefint. Visst är det nyttigt att ta en promenad men i regn, snö och nästan storm kan man ju få vara lite snäll mot sig själv. Kylan tycker jag går igenom kläderna.
Jag har inte planterat om mina pelargoner ännu. De står i garaget och ser inte lite ledsna ut. Jag ska försöka ta tag i det nästa vecka.
Dahliorna har också börjat få groddar men de får vänta lite till.
Vill köpa gula penséer och plantera på uterummet. Det är så fint till påsk.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Anki 🌷