måndag 13 mars 2023

 Det blev vinter igen.
Massor av gnistrande snö!
Mer vinter än det varit på hela den här vintern,
trots att det egentligen väl borde bli vår nu.



Solglitter på den vita snön.
I skogen stod granarna snötyngda och det var alldeles tyst.
Förutom lite försiktig fågelsång.


Himlen djupblå.
Vackert!

I lördags träffade vi den här fina vovven.


Emil och Alice köpte ju en fin liten valp förra vintern, Alfons.
Dessvärre visade det sig att han hade en missbildning på matstrupen
vilket gjorde att de var tvungna att avliva honom.

De har tänkt att skaffa en ny valp,
men så hittade de en ettårig tollare som behövde ett nytt hem;

Tage


Förra söndagen hämtade de hem honom,
och det har gått så bra!
Han är så fin!
men den här hunden kände jag mig avslappnad med.
Han är väldigt lugn, snäll och trygg.
Så fin!


Jag kommer nog att vänja mig vid honom,
det gör mig glad!
(Om jag inte haft den här starka hundfobin tror jag att jag haft en egen hund...)


Så mycket snö här uppe på berget där de bor!



Efter en promenad i skogen blev det semla till fikat.
Så god!
Årets första (och sista?) semla för mig!




Jo, visst var det fint med all snö,
men jag längtar till vår och sommar...

Men det kommer väl,
för idag är det grått och milt, och det regnar på snön...

Förra veckans tulpaner:



De står på mitt köksbord och är bara så oemotståndligt vackra i sin djuplila färg!

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Ljuvliga vinterbilder, men nu vill jag ha VÅR!! All snö har regnat bort här... bara värmen vi väntar på. Vilken söt vovve! Älskar den där bruna kolafärgen. Så FIN!

KRAM Anna