torsdag 9 februari 2023

Vintern försvann igen,
och det är det vanliga gråvädret igen.


Och is, slask och blött, blött, blött.
Sen jag tog den här bilden har snön smält bort ännu mer.
Så trist.

Längtar efter vår nu!
Och färg!!
Är så trött på det här grå och färglösa.

Men man kan ju ta in våren,
i form av tulpaner.
Massor av tulpaner!







Ja, jag unnar mig att frossa i dessa blommor den här tiden på året.

Fantastiska blommor,
 som är vackra även som vissna!







Som konstverk, eller hur?

Att måla tillfredsställer också behovet av färg!


Och ger ro och glädje.

Så glad att jag började med denna hobby igen.
Jag har ju alltid gillat att rita och måla,
ända sen jag var liten!
Ja, jag hittade faktiskt några gamla teckningsblock från förr,
 i en låda.

Då gillade jag att teckna!
Men jag målade också i olja och även lite akvarell.

Så roligt att jag hittade dessa gamla bilder jag gjorde en gång..!





Man är ju ofta lite självkritisk, och speciellt när man är yngre.
Vet att jag för längesen slängde många som jag tyckte bara var skräp.
Vilken tur att dessa blev kvar, 
under en massa andra papper och grejer som låg i en låda.
Jag gjorde 
gjorde dessa när jag var mellan 15-20 år,
i slutet av 70talet/början på 80talet.
På baksidan på några står årtalet "-78".

1 kommentar:

Channal sa...

Älskar dina små akvareller och dina skisser. Vi är så lika på mycket du och jag!! Du måste vara min tvillingsjäl. Tur det finns tulpaner när det är gråmulet utanför. Idag skiner solen här hos oss.

KRAM Anna