onsdag 30 november 2022

Solsken och blå himmel!
Jamen, så underbart att få se solen igen.

 Som jag berättat tidigare har jag varit sjukskriven i mer än ett halvår
pga utmattning - till största delen relaterat till mitt arbete.
Det har gått sju månader sen jag blev sjuk.
Jag hade aldrig i livet kunnat föreställa mig att det när jag först blev sjukskriven.
Trodde att det skulle räcka med ett par veckors vila,
sen skulle allt vara som vanligt igen.
Så fel jag hade...
Jag mår fortfarande inte bra,
har väldigt begränsat med energi och är oerhört stress-känslig.
Vissa dagar är bättre, 
andra sämre.
Att brottas med den här tröttheten är så ledsamt,
ibland undrar jag om jag någonsin ska bli mitt gamla jag igen.
 De senaste dagarna har jag haft några väldigt jobbiga dagar,
med trötthet, yrsel, huvudvärk 
och jag har kämpat med en stor känsla av ledsenhet...
Jag tror att det här vädret - avsaknaden av solljus
har spelat in i mitt mående.
Trots att jag är ute och går flera kilometer varje dag,
för att få dagsljus trots att det är grått och mulet.

Så,
 dagens solsken på förmiddagen var verkligen
underbart!


Plockade med mig lite enris och lingonris hem.
Enris är väääldigt stickigt, tur att jag hade tjocka vantar!

Jag gick bort till min badklippa,
tog ett iskallt och energigivande dopp och 
satt sen där och bara njöt av solens strålar, tystnaden och vattnets stilla kluckande.



Som bomull och medicin för själen.
Tack!

Att lyssna på musik är också balsam för själen;

Maybe, Maybe not
med VanWyck.


Another Monday morning

And I'm walking down these
Same old city streets
Same old stones on the pavement
Same old cracks in between

Maybe if I just keep on walking
Maybe if I don't look back
Maybe If I leave it all behind
Maybe, or maybe not

Another Tuesday morning
And I'm walking down these
Same old city streets
Same old clouds in the heavens
Same old sky in between

Maybe if I just keep on walking
Maybe if I don't look back
Maybe If I leave it all behind
Maybe, or maybe not

I would run with the waves
I would outrun the clouds
I would know how to fight
How to find my way out
I would climb up that mountain
And not be afraid
Oh maybe, maybe one day

Maybe if I just keep on walking
Maybe if I don't look back
Maybe If I leave it all behind
Maybe, or maybe not
Maybe, or maybe not

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Känner igen det där. Har varit där. Förstår dig så väl...det måste ta sin tid. Än idag klarar jag inte stress och måsten men så ser ju vårat samhälle ut tyvärr. NJUT av dagen och vila så mycket du vill!
Varm kram från ett grått Öland & Titti