fredag 21 oktober 2022

Som ett fyrverkeri av
färger!
Ja, det är som om naturen vill överösa en med färg 
innan hösten övergår i grått och brunt och kala träd.
Så man får passa på att njuta av oktobers vackra färger,
speciellt de dagar som varit den här veckan med sol från en blå himmel.





💛Mitt hus!💛


Den stora hagen är tom nu,
mina grannar korna har flyttat hem till gården.



Vattnet låg blankt som en spegel nere vid sjön.



Här ligger båten.
Det var längesen vi var ute med den nu, 
hoppas kunna ta ut den någon gång till innan vi tar upp den för vintern.


Bryggorna är upptagna ur vattnet nu,
men jag gick bort till badklippan lite längre bort.
Den syns långt där borta i bilden.



Genom bokskogen ner till sjökanten.


Och såklart blev det ett dopp här!
Vattnet är klart, kallt och stilla.
Jag blir lycklig i hela kroppen av att bada i det friska och kyliga vattnet.
En fantastisk känsla!
Jag hade aldrig kunnat tänka mig att jag skulle kunna bada i slutet av oktober.
Inte för att jag inte tycker om att bada - det älskar jag ju!
Men för att jag inte tycker om kyla.
Men alltså,
det här är bara så underbart!!!



Idag är det grått och fuktigt ute.
Men det är milt i alla fall,
och det regnar inte.
Så det blir nog långpromenad idag i alla fall!
Kanske bort till kyrkan i byn, till Louie - min änglapojke.

Fin fredag till alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Galet vackert! Hösten verkligen sprakar och ert fina hus ligger så vackert där i gläntan. Så vackra bilder! Vet att du gillar sol och värme som jag. Att du badar nu och gillar det är imponerande. Härligt att du har hittat något som ger dig kraft. Regn och grått även här hos oss.

KRAMAR Anna