måndag 22 augusti 2022

 En helg vid havet.

Här...



...på Hotell Tylösand i Halmstad har vi varit den här helgen.
Företaget som N jobbar på fyllde 100 år förra året, 
och hade planerat att bjuda alla anställda med respektive (ca 350 personer!) att fira detta här.
Men det fick ställas in pga pandemin, 
så det blev firande i år istället.


Det var ju en solig och varm helg,
så det var underbart här vid havet!

Men jag har svårt med röriga miljöer, 
ljud och mycket folk,
så det var en utmaning för mig att följa med.
Det gick trots allt ganska bra.
Jag valde att gå ifrån emellanåt,
och under eftermiddagen på lördagen efter lunchen gick jag och N en promenad längs havet,
det var skönt!







Middagen på kvällen var festlig på alla sätt och vis,
men sååå mycket ljud och stök.
350 personer i en stor lokal,
musik, sorl, talare,
och ett band som spelade mellan rätterna.
Efter middagen blev det dans och bandet fortsatte spela.
Det var en utmaning för mig att vara med på detta, 
men jag tog mig igenom middagen i alla fall.


Med fler pauser emellanåt, 
då jag gick ut för att njuta av sen här otroligt vackra kvällen!


Himmel, hav, sand 
och en glödande solnedgång.




På söndagsmorgonen 
 blev det förstås morgondopp i havet!




L j u v l i g t!

Hotell Tylösand ägs ju av Per Gessle sen flera år tillbaka.
Hotellet var väldigt stort,
fullt av konstverk (mest fotokonst)
och ligger väldigt vackert här ute vid havet utanför Halmstad.
Det var fint,
men kanske inte ett hotell som jag skulle vilja återvända till.
Jag föredrar mindre ställen...

Vi tog dessvärre inga foton inomhus 
- för det fanns mycket att titta på här!
Förutom all konst också mycket bilder, guldskivor, 
gitarrer mm från Gyllene Tider och Roxettetiden.

Enda bilden från hotellet är den här från hotellrummet på söndagen innan vi åkte hem!
Mörk och "rockig" inredning,
i ett stort och bekvämt rum med sköna sängar.


Vi checkade ut kl 11 på söndag förmiddag.
Skönt att komma hem till lugnet och tystnaden här vid sjön...
Efter en stunds vila så packade vi med oss lite fika och gav oss ut på sjön med båten.

Fika, fiska lite, titta på fiskgjusarna som flög över oss
och njuta av tystnaden, lugnet och stillheten ute på sjön.
Underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt vackert där! Var på bröllop 2014 på hotell Tylösand. Mötte Per Gessle, han fick en puss på kinden o det blev en selfie med honom. Tog även en bild på Huge Grant! Vi satt rygg mot rygg under frukosten.

Dina bilder är underbara! Njuter! KRAM Anna