onsdag 29 juni 2022

 Sommardagar.


Med sol och värme i överflöd.
Ja, riktigt hett, 31 grader visade termometern en dag.
Men det har också dragit förbi ett och annat åskväder med välbehövligt regn.
Så skönt med lite svalka.

Jag tycker ju om värme, så jag klagar inte.
Jo, lite...
Det är inte så skönt med de här kvalmigt varma nätterna.
Jag njuter dock i fulla grad av mina ljuvliga morgondopp,
eller kvällsdopp.


Allra helst på morgonen...
Att "hoja" ner till sjön på en halv minut,
i solsken och fågelkvitter 
och glida ner i det ljumma, spegelblanka vattnet...
Mmm, det finns inget bättre!
Ensam - med bara fiskarna i sjön och fåglarna i träden som sällskap.
Å - det är minsann minnen att spara och ta fram när höststormarna yr och regnet öser ner!

Eller svala kvällspromenader i skogen.



Med taltrasten som sjunger för mig där uppe i trädtopparna 
när jag går på mjuka stigar i skogen.

Eller på den slingrande grusvägen,
med ängen full av sommarblommor.




Häromkvällen tog vi en cykeltur.
Hittade en lagom runda på ca16 km,
på slingrande grusvägar genom skog och förbi
ängar, hagar och gårdar.



Träffade på ett glatt gäng med fina getter,
som kom fram och hälsade på oss.




Och sommarblommor.
Plockar alltid med mig en bukett vilda sommarblommor.
Älskar blommor!!!



Och älskar sommaren!

2 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Vilka härliga sommarbilder! Getterna är ju så söta så man vill adoptera dem :)

HWIT BLOGG sa...

Ja denna härliga sommartid! Så varm och efterlängtad! Så underbara sommarbilder du bjuder på...
Kram från ett varmt Öland & Titti