måndag 7 februari 2022

 Jaha, så är det måndag igen och ännu en vecka har gått i rasande fart.
Och det har varit ännu en minst sagt intensiv vecka.
Flera av mina kollegor har varit sjuka eller hemma för vård av barn,
- och inga vikarier finns att få.
 Samma situation som varit ända sen jul, och även stor del av höstterminen.
Ibland känns det som att jag inte orkar en minut till,
men det gör man ju...
För barnens skull!
Tur att jag är ledig varje onsdag.
 Ja, tror inte att jag skulle klara att jobba heltid längre
 i den pressade situation som råder inom förskolan nu.

Men,
 jag har haft en skön och avkopplande helg!

I lördags sken solen lite försiktigt,
och vi packade ryggsäckarna och gav oss ut i skogen.
Jag hittade ett ställe med vandringsleder i olika längd inte alls långt från där vi bor.
Ett ställe jag aldrig varit på förut, trots att det är i mina hemtrakter.
Och vi blev glatt överraskade, för det var en väldigt fin vandringsled på ca 11 km,
i vacker granskog.





Så h ä r l i g t att komma ut i skogen!!

Vintern håller i sig,
och i söndags möttes vi av mycket snö när vi tog en tur upp till Uddetorps Säteri.



Här finns en liten blomsterbod




....och en antikhandel med fina gamla möbler och saker.




I den gamla ladugården kan man äta lunch och fika.



Vi åt varsin jättegod räkmacka,
och sen tog jag en semmelkladdkaka till kaffet.


Mums!


Sen åkte vi hem!

1 kommentar:

Channal sa...

Det är tufft nu i förskolan och skolan. Hoppas verkligen detta är slutet! Underbar helg du har haft! Härlig natur, jättefin butik och en smarrig räkmacka på det!

KRAM Anna