söndag 14 november 2021

 Söndag kväll, och en hel vecka har gått.
En snurrig vecka, minst sagt...


Jag vaknade i söndags natt för en vecka sen, och hela världen snurrade runt!

Otroligt obehagligt,
det var som att åka karusell.
Yrsel - helt snurrig.
Jag vågade knappt röra mig,
försökte bara ligga still och blunda.
Så fort jag rörde på huvudet så snurrade det.
Undrade om jag skulle kunna stiga upp ur sängen..?
Men det gick bra, bara jag höll mig upprätt och inte rörde på huvudet.
Men så fort jag vred på huvudet, lutade mig framåt eller bakåt,
 så återkom känslan av att åka karusell,
och jag var tvungen att hålla i mig för att inte trilla omkull.
Jag förstod så småningom att det måste vara kristallsjuka,
eller lägesyrsel som det också kallas.

Det gick över efter något dygn, men jag var hemma hela förra veckan
för jag kände mig konstigt trött, matt och hade huvudvärk i flera dagar.
Men imorgon tänker jag jobba igen.


Bäst mådde jag ute i skogen!
 Idag fick jag sällskap av N.



Novemberbrunt...
Inte mycket färg eller ljus den här veckan.

Men färg har min stora kaktus.
Kolla - helt översållad men blommor!




Den har stått ute hela sommaren och halva hösten, tog in den för några veckor sen.
Full med blomknoppar som nu slagit ut.

Efter skogsturen idag var vi hemma hos mina föräldrar
och grattade min far på Fars Dag.

Blev bjudna på go-fika,
med min mammas hembakta kakor och bullar.
Mums!
Ingen bakar så goda kakor som min mamma,
och ingenstans har jag ätit godare bullar än de hon gör!
En proffsbagerska.




Min pappa och jag, när jag var väldigt liten...


1 kommentar:

Channal sa...

Fy, låter som kristallsjukan. Du ska vara rädd om dig och ta det försiktigt! Underbar novemberkaktus! Verkligen magnifik! Sen bilderna på dig och din pappa är jättefina. Det är så kul med gamla bilder. Tänk att vi har varit så små.

KRAM Anna