tisdag 31 augusti 2021

 Sista sommardagen?
Ja, i vilket fall sista dagen i augusti
 - första september i morgon och september är väl ändå en höstmånad.
Men vädret som varit höstlikt de senaste dagarna blev plötsligt sommarvarmt igen.
Så skönt!

Jag kunde ha den här mjuka sköna linneklänningen på mig idag,
 somrig och härlig! 



Ja, det var riktigt höstlikt i helgen, 
och vi passade på att röja i förrådet.
Man har ju en förmåga att samla på sig saker och ting...
Så skönt att röja, slänga eller skänka bort sånt man inte egentligen behöver!
I söndags var det dock lite bättre väder.
Jaa, vi satt ute och fira min mamma på hennes födelsedag.
85 år fyllde hon, och bjöd på kaffekalas med massa gott.
Och hembakt prinsesstårta,
mums!

Alla mina syskon var där, så roligt att träffas!
Tyvärr kunde inte alla våra barn och barnbarn komma,
 då det ju går lite förkylningar nu.
Som alltid några veckor efter skol-och jobbstart.


I min trädgård blommar det.
Min vackra afrikanska lilja med sina ståtliga blå blommor.




Och där bakom ett palettblad, 
som blivit gigantiskt stort och alldeles blodrött i färgen där ute på altanen.

Solrosor.


Ute och inne.


Tomater.



 - plockar in goda söta, ibland solvarma, varje dag. 

Astrar - i olika färger.






Och en liten söt zinnia.


Och i skogen - där finns massor av lingon i år!

Inga kommentarer: