torsdag 5 augusti 2021

Semesterdagarna rullar på...
Knappt en vecka kvar på min semester, torsdag nästa vecka är jag tillbaks på jobbet igen.
Det känns ju....sådär. Att vara ledig och ha frihet är ju såklart mycket skönare.

Vi har haft en underbar vecka i Sälenfjällen, tänkte berätta om den 
men har inte haft lust att sitta vid min dator.
Men det kommer - jag använder ju den här bloggen som en bilddagbok över vad som händer i livet.

Igår hade vi en underbar dag med två av mina älskade barnbarn:
 Vilmer och Lilly.
Vi har faktiskt inte träffat dem på hela semestern,
så det var sååå härligt att ses igen.
Mitt hjärta svämmar över av kärlek och lycka när de springer ut ur bilen och kastar sig i min famn.
Mina hjärtan!!!
💓💓

Vi hade hyrt kanoter på Herrtorps Qvarn, 
ett jättemysigt ställe strax söder om Skara.


Här kan man fika, äta och bo,
och ägna sig åt olika aktiviteter, som 
att paddla kanot i ån Flian!


 Vilmer väntar på att farfar och pappa ska lägga i kanoterna i vattnet


Jag ska erkänna att jag var lite nervös inför paddlingen, 
har ju inte paddlat särskilt mycket i mina dar...
Och sist jag faktiskt gjorde det var ju när jag var runt 20 eller yngre... dvs väääldigt längesen!

Men det gick bra!
Och det var härligt att glida fram på vattnet, 


....tyst och så grönt och lummigt...


Vi var två i varje kanot,
och växlade om lite vem som paddlade med vem.

Här glider Anna och Lilly förbi,
- hej hej!


 ...och här paddlar Vilmer med farfar


Här står korna och tittar på oss.


Vilmer paddlade på så bra!


Men ibland måste man vila armarna lite...
 Och så stannade vi vid åkanten för lite fika också!


Efter ett par timmars paddling var vi tillbaka vid Herrtorp igen.


Glada och nöjda!



Efteråt åkte vi in till Lidköping och åt på Pinchos!


Vilken fin dag!

2 kommentarer:

Channal sa...

Jättefin familj har du! Vackert där ni paddlar! Jag börjar jobba på tisdag. Känner mig taggad.

KRAM Anna

Marie Karlsson sa...

Ohh så vackert där är och fina bilder