fredag 16 juli 2021

Vilka sommardagar! 
Solsken och hetta, upp emot 30 grader och över...
Ja, lite för varmt - även för mej som älskar sol och värme.
30 grader är inte så skönt om man inte är vid havet...

Vid havet var vi i alla fall i onsdags.


Då skulle min bror gå igenom sin hjärtklaffsoperation 
och jag behövde göra något för att skingra oron lite under dagen.
Så vi körde ner mot kusten -till Varberg.
Kikade runt lite i butikerna på Brukstorget,
åt lunch på Stadshotellet -alltid lika gott! -
och sen njöt vi av svalkande vindar och ljummet hav vid vår favoritstrand.
Som ju egentligen inte är någon strand, utan bara en liten båthamn med bad.


Lugnt och skönt -
inte många som hittar hit.
Vattnet var alldeles ljuvligt!
24 grader varmt i vattnet, visade termometern på.



Här var det underbart att tillbringa eftermiddagen.
Så småningom fick vi också veta att allt gått bra med operationen
- vilken lättnad!
Men nu väntar en lång konvalescens och en kämpig väg tillbaka till att må bra igen.
Idag har jag pratat med honom visa Messenger - kändes så skönt!

Idag har vi varit hemma vid sjön och badat.


Med dessa två.
Sam och Sally!


Hurra så härligt att bada!




Sam ville aldrig gå upp...
Men till slut fick farfar med honom upp till skuggan under träden.


Sally hade fått ettårsvaccination i går, och hade lite feberreaktion idag
 -så hon fick mest hålla sig i skuggan.



I min trädgård blommar det för fullt.
Titta på min vackra clematis -översållad av stora vackra blommor!




Jag plockade några och satte i en favoritvas.
Vasen är i keramik -
och jag köpte den hos en keramiker i Pals, Katalonien/Spanien för många år sen.


Igår var det min syster Liselotts födelsedag, 
58 år skulle hon ha fyllt om hon fått vara kvar hos oss.


Vi var vid hennes grav idag med en liten blomma.
I rosa -liksom alla andra blommor som smyckar hennes grav.
Kan inte fatta att det är så längesen hon lämnade oss - 32 år sen...



En annan som fyllde år igår vad den här lilla älsklingen -


våran lilla Lucy -eller Lullan som hon mestadels kallas .

Hon är en så fin och go liten katt -alltid i vår närhet,
men med stor integritet.
Tycker inte om att sitta i knät- men däremot vill hon ligga precis bredvid,
och sover alltid vid mina fötter på nätterna.
11 år har hon funnits hos oss.



Min följeslagare när jag vattnar i trädgården på kvällarna...

1 kommentar:

Channal sa...

Vilken sommar vi har fått och att vara nära havet är räddningen i denna hetta. Idag lite svalare, hoppas allt går bra med din brors operation. Så fruktansvärt tragiskt o orättvist att gå bort så tidigt. Din syster är född samma år som jag.

KRAMAR Anna