lördag 10 juli 2021

Hurra!
Äntligen semester! 
Det känns underbart och väldigt efterlängtat.
Tror aldrig jag jobbat så länge som till den 9 juli.
Min man fyller år den 8 juli, och jag kan inte minnas något annat än att vi alltid haft semester då.

Att det är semester nu, och att N fyllde år i torsdags firade vi 
med en middag på vår favoritrestaurang i storstan,
 - den franska bistron Ma Cuisine.



Först en ostbricka med tre ljuvligt goda franska ostar.
Jag som ä l s k a r ost hamnade i osthimlen,
 ja, de var sååå goda!

Sen åt jag ankbröst med mangold, inlagd rotselleri, senap, god sås
och till det små delikata pommes Dauphines.
Ljuvligt gott!
N tog ryggbiff med bercysmör och pommes frites -
biffen var otroligt mör -som smör i munnen!


God mat och mycket mat
 -vi orkade ingen dessert trots att dessertmenyn var väldigt frestande,
utan nöjde oss med kaffe.

... och här sitter jag som alltid ska fota allting med telefonen redo...

Ljuvligt ljum sommarkväll i stan -vi strosade runt lite och bara njöt av att veta att vi är lediga nu!

Idag har vi haft en grå och regnig dag -
regnet var välkommet för all växtlighet efter alla torra, soliga dagar!
Vi körde in till min hemstad...


...och köpte present till Sally, som ju fyllt ett år
och gjorde lite andra ärenden.

Sen ägnade vi eftermiddagen åt att fixa med lite av varje. 
Jag bakade kakor, tvättade och så städade vi våra bilar -
väldigt välbehövligt!!!
Så skönt att ha en ren och nystädad bil att åka i nu på semestern.

I morgon blir det sommarkalas!
Vi ska fira alla som fyllt år:
jag fyllde ju år i februari (inget kalas då i värsta coronatider!)
två av våra barn har fyllt år nu i sommar, 
lilla Sally nu i juli och N likaså.

Hoppas att solen kommer tillbaka,
för vi har tänkt att vara ute!

1 kommentar:

Channal sa...

Grattis till N! Tror han är född samma år som jag, 1963. Ser jättegott ut! Njut av din semester.

KRAMAR Anna