tisdag 13 april 2021

 En lugn helg.

Vi var ute i skogen, jag och N.
Måånga skogsvandringar har det blivit,
det här pandemiåret!

Jo, skogen är ju alltid härlig att vara i,
men jag måste ju erkänna att jag saknar att vandra på gator och asfalt, 
bland hus och människor.
Men,
 i lördags var det ju faktiskt en härlig, solig dag att vara just här,
i skogen!
Inte någon vårvärme direkt...




...men v ä  l d i g t mycket mer vårväder än vad söndagen bjöd på!
Jamen för då snöade det minsann.

Stora vita flingor,
och iiiisande kallt var det!



Men här inne
- på Uddetorps Säteri -
 var det ju mysigt att sitta och dricka varmt kaffe och mumsa på gofika!


Här på Uddetorp finns också en antikhandel.


Så mycket fina saker!



Förutom ett mysigt och stort cafe och en antikhandel
 finns här en liten saluhall.
Denna söndag kunde man bla köpa blommor från 


Och jag kunde ju inte motstå den här fina Mårbackapelargonen.


Så somrig och fin står den här i mitt köksfönster nu!

Inga kommentarer: