onsdag 10 februari 2021

Gnistrande vinterdagar med solglitter,
det bjöd helgen på.

Såklart att måste man ut då!

Vi åkte ut till Torpa och Hofsnäs,
och gick utmed sjön runt hela udden.

Vi hade tänkt att äta lunch här,

 De har väldigt god mat där, men det var tyvärr stängt.


Så istället blev det lunchbuffé på Glasets Hus i Limmared, 
där vi stannade innan vi åkte hit ut till Hofsnäs och Torpanäsets naturreservat.
Gott det också!



Såå vackert här på det smala Torpanäset,
men verkligen isande kallt,
hu vad  jag frös!!


Långt där borta, på andra sidan den isbelagda sjön
 ligger Torpa Stenhus.






Jaa, den är sannerligen vackert, den här vintern som vi fått tillslut.
Men jag och kyla går inte riktigt ihop...
Jag gillar  v e r k l i g e n inte att frysa.
Och fryser, det gör jag... Tycks inte hjälpa hur mycket jag än klär på mej.

Torpa Stenhus, 
så vackert här vid Åsunden.

Detta är ett av Sveriges bäst bevarade herresäten.
Godset är privatägt, och har varit i samma familjs ägo sen 1400 talet.
Hit fick man åka på skolresa när jag var barn.
Det var så spännande att gå in i det här gamla slottet,
och höra sägnen om den pestsmittade inmurade flickan 
som sägs spöka här på slottet... 


I söndags var det lite mildare, men ändå för kallt för de små.
Så istället var vi hemma hos oss.
Åt mat, fikade och hade en mysig innedag!


Sam gillar bilar,
vi har en hel låda full med gamla småbilar från när hans pappa var liten.
Han brummar och parkerar i raka rader...

Och Sally är så go, glad och gullig!
Drygt ett halvår nu, och sitter ganska stadigt.

Idag har jag min lediga onsdag.
Så skönt.
Och solen skiner och snön glittrar även idag!

3 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Ohh vackra vintern =D

Channal sa...

Åh så söta gullungar! Våra helger är lite look a like! Så vackert ute nu med all snö och blå himmel.

KRAM Anna

Freedomtravel sa...

Vilka underbart vackra vinterbilder!!!