tisdag 5 januari 2021

De lediga dagarna är snart till ända.
Detta är min sista lediga dag 
- ja förutom imorgon då som ju är Trettondagen. 

Och jag har verkligen njutit av att vara ledig!
Trots att jag inte varit h e l t ledig de här sista två dagarna.
Jag skulle ju ha jobbat två av mellandagarna, 
men det var inga barn på förskolan då,
så jag valde att jobba hemifrån med dokumentationsarbete istället.
Och det har jag gjort nu, igår och idag.
Men så skönt att sitta hemma och jobba!
Det är ju något som många andra har ägnat sig åt under lång tid nu,
men i mitt arbete är det ju i normala fall inte så lämpligt.

Ja, men förutom detta hemarbete då, så har jag som sagt verkligen njutit 
av en lång, lugn och skön julledighet.

Det har varit väldigt välbehövligt.
Efter en tuff hösttermin då jag ibland känt mig fullständigt utpumpad
 och dränerad på energi,
har jag kört på i fall!
Ja, men jag är ju så  himla dålig på att 
ta det l u g n t!
Alltid tusen saker på gång...

Lite av alla de tusen sakerna jag har i huvudet har jag faktiskt kunnat strunta i nu,
hurra för det!

Jaa,
julen är över och här åkte julgranen ut i söndags
och med den allt resterande julpynt.
Endast ljusstakarna och stjärnorna är kvar i fönstren nu.
De får lysa upp ett tag till.

In med nyinköpta vita krispiga tulpaner istället,
och vita rosor!


Vårfärger istället för julfärger...
Så härligt!

Jag älskar att gå och titta i blomsterbutiker,
så idag tog jag en tur till en av favoritbutikerna och köpte lite våriga blommor.
Är det något jag inte klarat att undvika i dessa smittotider 
så är det att gå runt i dessa butiker och njuta av blommor och grönt!

Våriga, söta små primulor...

...massa rosa tulpaner...

...och de här nejlikorna,
underbara!

Vi har också vi träffat Sam och Sally några gånger nu under vår ledighet
-de bor ju som tur är ganska nära oss till skillnad från de äldsta två 
-Vilmer och Lilly (saknar dem..)

Och så har vi förstås varit ute och gått i skogen.
Flera långa, härliga vandringar.
I söndags såg vi nästan solen (!), 
och det var lite frostigt på marken.
Min livsluft!

Och så har vi spelat spelat spel...
Så himla roligt det där spelet vi köpte vid nyår,
Wingspan!

Inga kommentarer: