tisdag 15 december 2020

Tredje advent

Ännu en gråvädershelg! 

I lördags var vi på stan och handlade julklappar till de små.
Det var lugnt och trevligt.
Väldigt lite folk jämfört med hur det brukar vara den här tiden.
Alltid något som är positivt med den här pandemin!
Vi fick köpt allt det vi tänkt oss på ett par timmar,
så skönt!


Vackert här vid ån som slingrar sig genom stan.

Och så här juligt och vackert var det i fredagskväll i samma stad.

Då blev jag bjuden på god middag på restaurang Vinci 
efter en intensiv arbetsvecka.
Så gott!!

I söndags gav vi oss ut på tur i skogen igen.
Måste ju se till att utnyttja de få timmarna med dagsljus som vi har den här mörka tiden.
Äggmackor, lussekatter och pepparkakor hade vi med i ryggsäcken.
Det var ju Luciadagen!

Alltid härligt i skogen,
oavsett årstid eller väder!



Jag köpte några nya vackert målade julgranskulor i lördags.
De gröna, 
som ligger där på bordet och väntar på att bli upphängda i årets gran.


Och så blev det ännu mera julstämning här hemma!

Nu ska jag bara jobba den här veckan ut, sen är jag julledig ett tag.
Å, det ser jag verkligen fram emot!

1 kommentar:

Channal sa...

Fint med all julbelysning på stan och vilken fin julgran ni har!
Jag är också snart ledig. Ska bli så skönt! Skolavslutningen är tisdagen den 22.

KRAM Anna