fredag 23 oktober 2020

Fredag! 

...och här kommer ett boktips;

Aldrig glömma
av Britt Peruzzi.

En deckare, som inte egentligen var en deckare tycker jag, 
då själva mordgåtan inte var så framträdande eller särskilt intressant.
Nej, behållningen med den här boken var istället miljöbeskrivningarna.
Den här historien utspelar sig på franska Rivieran,
i Nice och Eze, en liten bergsby utanför Nice.
Vi får följa den fransk-italienska kriminalkommissarien Alda Luppi, 
som utreder ett mord som begåtts på en restaurang där.
Men, som sagt, mordgåtan är inte så intressant tycker jag. 
Det som fångar mej är beskrivningarna av sommarhettan på Rivieran
 som blir så levande att jag nästan känner smakerna och dofterna.
 Att jag har varit där bidrar kanske till att allt känns levande och verkligt.

En bok som inte är bland de bästa jag läst, men ändå läsvärd.
Såg att det nu finns en till bok om Alda Luppi, Stilla vatten.
Kanske att jag läser den med, 
men då hoppas jag att deckartemat är lite mer spännande och intressant än i denna boken!

Så skönt att det är helg nu!
Jag ska titta på Skavlan är en av mina idoler sen lång tid tillbaka ska vara med; '
Bruce Springsteen.
Trevlig helg!

1 kommentar:

THE ONLY TRUE HACKER IN THE WORLD ® sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.