tisdag 18 augusti 2020

 Ut på cykeltur!

En lördag med 26 grader varmt och strålande sol.

Då kanske man tänker att man ska ta sig till en sjö eller till havet...


Men inte vi! Nej, vi  lastade cyklarna på bilen och åkte iväg för att dra ut på cykeltur i skogen!

Det blev en toppendag! 
Vi körde en runda på ca 15 km, lite landsväg och sen på grusvägar, stigar och över stock och sten,  och så (lite vingligt) på små spångar över våtmarker runt sjön Sandsken. 

En härlig tur!

Solen sken och det var varmt och svettigt, men skogen bjöd på svalkande skugga.

Och sjön var knallblå och inbjudande!

Så vackert med ljungen som nu börjat blomma.

Och här är den, min fina, nya cykel! SÅ himla nöjd med den, det är såå roligt att cykla i terrängen!

Och här är det gamla övergivna torpet - inbäddat i grönska  och med sjön strax bakom. Jag skulle vilja ha det där lilla röda torpet, mitt i skogen...

När vi kört vår runda avslutade vi med ett svalkande dopp i sjön.

Härligt!

Sen bytte vi om och lastade på cyklarna på bilen och så blev det en god lunch här,

på Crea Diem bokcafé.

Mums så gott! 

Räkmacka på hembakt bröd, äpplemust och så kaffe och blåbärskaka.

Mätta och nöjda stannade vi sedan till och köpte gårdsägg på Saläng, 

hos herr tupp och hans glada hönor.

Sen var vi här,

på en badplats där jag badade som barn.

Så roligt att återse det här stället! Ollestads badplats.

Men det var väldigt uppvuxet med träd och stranden som jag tyckte var stor när jag var barn var ju pytteliten..!


Men så, så fint!!!

Sommar i Sverige när den är som bäst.

Inga kommentarer: